Är det en sluten säkt?

Här kommer en massa episoder hur man trakaserar folk.

 

Godmorgon Bäste generaldirektören.
Den 12/3 2014 så skickade jag ett mail angående om dessa artiklar som generaldirektören och chefläkare Lars Englund hade låtit publicerat i DN och SvD gällande indragna körkort vid synfältsbortfall. Nu fick jag inget svar på det mailet, och efter som jag är själv drabbad av dessa oseriösa tester gällande just för synfältsbortfall som inte är relevanta till bilkörning. Jag är nog en av få som har kört bil med en pågående stroke, när jag nämner detta blir Chefläkare Lars Englund och Professor Bertil Lindblom så uppstår en tystnad, man vill inte gå in i en debatt gällande ämnet. Jag skulle vilja veta vad Lars Englund menar med spökbilder, de läkare som jag har träffat, som har försökt att förklara vad de menar med spökbilder har inte lyckat något vidare. Man ljuger helt enkelt. Jag skulle vilja gå in på ett ämne till, gällande den trakassering som gäller för chaufförsarbetet på väg. Jag skickade en fråga till en medarbetare till generaldirektören som heter Jim Danielson han förstådd inte ni fråga, så jag skickar nu en kopia på mitt första mail och på det mailet som Jim Danielsson fick. Efter som inte Jim Danielson förstår frågan så kanske generaldirektören kan svara på den.
 
 
 
Mail 1
Dagens artikel i SvD, gällande återkallande av körkort på grund av sjukdom. Jag heter Hans Rapp och är en av de drabbade som har fått körkortet återkallad på grund av att jag drabbades av synfältsbortfall efter en stroke. Det synfältsbortfall som jag märker av är att det är suddigt vänster sida underkant. Men varför gör det inte en ordentlig test om man är en lämplig bilförare. Dagens tester som är helt undermåliga när det gäller synfältsbortfall ihop med trafik. Och när man ifrågasätter sig dessa tester ifrån Lars Englund, Bertil Lindblom, och Trafikmedicin i Huddinge så möts man bara med ren nonchalans väljer att svara på visa frågor. Här tar man alla under en kam, utan att få en riktig ordentlig test, efter som vetenskapen inte fins, utan att det är vad Lars Englund och Bertil Lindblom tror. Jag anser att det är rena trakasserier från dessa. Om mig fins det mer att läsa i det senaste nr. Transportarbetaren. Jag har även klagat till minister Catharina Elmsäter-Svärd om dessa trakasserier. Jag har en fråga nu, skulle Bertil Lindblom och Lars Englund och hela det medicinska rådet klara dessa tester gällande synfältsbortfall? Skulle deras körkort återkallas då??! Med en vänlig hälsning Hans Rapp
 
 
Mail 2
Hej Hans !

Tack för din fråga med ärendenummer TSMS 2014/5780.

Fråga: Varför bakbinder man chaufförer vid sina fordom?
En långväga chaufför kan inte flytta sitt fordom när han väntar på en transport för då bryter han mot vilotider. Och om man har en transport och är på väg och tiden börjar rinna ut och man har en rast planerad. Men på grund av alla utländska chaufförer så är nästan alla rastplatser ockuperad av dessa. Då ska inte polisen ge böter för denna händelse en vecka senare.


Svar:
Hej!
Jag vet inte riktigt vad du vill med ditt mejl förutom att ventilera dina åsikter. Har du en fråga till oss är du välkommen att mejla oss igen så ska vi försöka svara på den.


Med vänliga hälsningar
Danielson Jimmy

Enhet Support
Transportstyrelsen
 
 
 
Är Jim Danielson rätt man på rätt plats, eller är han bara arrogant. Jag har träffat andra personer som absolut inte är pålästa när det går in i en diskussion.
Med en vänlig hälsning Hans Rapp

 

 

Sent: Wednesday, June 04, 2014 5:02 PM
Subject: SV: Ett obesvarat mail.

 

 

 

Hej Hans,

 

När det gäller synfältdiskussionen har Transportstyrelsen i olika sammanhang redogjort för myndighetens uppfattning och jag har inte något ytterligare att tillföra. De nämnda artiklarna handlar dock inte specifikt om synfältsfrågan, utan om vikten av att läkare uppmärksammar sjukdomar som allvarligt påverkar förmågan att köra bil.

 

När det gäller ditt andra mail kan jag bara konstatera att reglerna om kör- och vilotider vid vägtransporter finns i en EU-förordning (nr 561/2006). Det betyder att samma regler gäller inom hela unionen och att Sverige inte kan ha några egna, nationella, bestämmelser. Som medlemsland är Sverige skyldig att ha en övervakning av att reglerna följs, bland annat genom polisens kontroller på väg och Transportstyrelsens tillsyn av företagen.

 

Med vänlig hälsning

 

Staffan Widlert

 

 

-----------------------------------

Staffan Widlert

Generaldirektör

Transportstyrelsen

601 73 Norrköping

tel 0761-163 980

 

Är Transportstyrelsen en sluten säkt?

 

Efter som varken läkare eller tjänstemän vägrar att svara på regler som de anstiftar själva, man hittar på fejkade siffror gällande olyckor med synfältsbortfall. Och nästa sak så har vi det berömda spökbilderna som Englund pratar om, detta prat om spökbilder avfärdar jag direkt, lögner. Jag misstänker att det är ett försvarstal som Lars Englund med hjälp av Bertil Lindblom har diktat ihop för att hjälpa läkare att utföra sitt angiveri mot den drabbade. Jag har läst de svar som ni svarade Daniel Lindgren fick, gällande att han hade sådan kritik mot dessa herrar. Jag förstår Daniel mycket väl gällande Lars Englund och Bertil Lindblom, skulle jag betygsätta dessa två från en skala mellan 1-5 så skulle de få 0 så stort är mitt förtroende för dessa två. Är det vanlig när man får en anställning som läkare i medicinska rådet på Transportstyrelsen får man automatiskt titeln överläkare då? Och ena minuten så är det Sveriges skyldighet att EU direktiven ska följas och sedan så hittar man på egna regler allt för att trakassera folk. Dessa regler gällande kör och vilotider bör ses över och göras om av folk som har kompetens och inga byråkrater och absolut inga skrivbordschaufförer, folk i det verkliga yrkestrafiken.  

Hälsningar Hans Rapp

 Inget svar på det sista.

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

25.03 | 11:20

Jag köpte dyra pris glasögon från USA,kontaktade LQRS englund,frågade om det var ok,har aldrig provats,men klarar du en synfältets,borde det vara ok.när jag se

...
11.11 | 12:23

Hej
Min ögonläkare skickade alla papper till Transportstyrelsen så att dom skulle ta beslutet om att dra körkortet.Varför går man till en ögonspecialist?

...
07.07 | 20:58

Det är kriminellt att ”döma” på osakliga grunder!
Anmäl ögonläkaren och kontakta mig!
GMP:s krav är omfattande.
Jag kommer att agera mot brottslingarna!

...
07.07 | 20:53

Många är ”dömda” till indragning av körkortet grundat på resultatet från en
”maskin”, som inte uppfyller kravet som TSV har, att den ska uppfylla GMP!

...
Du gillar den här sidan