-----Ursprungligt meddelande-----
From: automatsvar@regeringen.se
Sent: Friday, February 14, 2014 1:20 PM
To: naringsdepartementet.registrator@regeringskansliet.se
Cc: hansrapp@hotmail.com
Subject: Trafikverket (till Catharina Elmsäter-Svärd, svar går till
hansrapp@hotmail.com)
Från: Hans
Rapp
E-postadress: hansrapp@hotmail.com
Meddelande: Till fru Minister Catharina Elmsäter-Svärd!
Kungsängen 2014-02-14
Jag heter Hans Rapp, 2009 drabbades
jag av en stroke som resulterade till
att mitt körkort återkallades i december 2010. Det men som jag fick var att
jag fick synfältsbortfall på bägge ögonens vänstra underkant. Det som jag
märker av,
är att jag ser suddigt på vänstra sidans underkant. Höger öga
visste jag inget om förrän dr, Gunnar Lindgärde talade om det för mig, OCH
det tog tre besök innan han nämnde det för mig.
Mycket undermåligt av en
läkare som kallar sig specialist.
Nu, anledningen till detta brev, jag undrar hur länge ska Lars Englund
Bertil Lindblom få hålla på att trakassera folk genom att på så
lösa
grunder, återkalla körkort för oss som drabbats av synfältsfortfall!!
Eftersom han nu inte vill svara på mina frågor utan man bemöts på ett mycket
nonchalant sätt per telefon. Först
hade vi mail konversation där han
överraskade mig på ett förtroendefullt sätt men det försvann genast när våra
telefonsamtal inleddes.
Jag anser att jag är ett offer i den så kallade synfältsbluffen
som Ander
Hedin och Lars Englund, Bertil Lindblom har skapat. Jag undrar vad de menar
med spökbilder och om att hjärnan kopierar, att man tror att man ser? Då kan
man ju undra om jag är blind eller att min hjärna
kopierar så att jag tror
att jag ser!? Nu har jag ställt frågan till Gunnar Lindgärde som inte vill
svara, Lars Englund och Bertil Lindblom ville inte kommentera, Måns
Flensburg på Trafikmedicin i Huddinge
gjorde först ett uttalande men tappade
talförmågan senare. Han gav mig rådet att få en remiss till Trafikmedicin i
Huddinge, som utfärdades från vårdcentralen i Kungsängen, men där fick jag
avslag av en viss Kurt Johansson på Trafikmedicin, det var dec 2011. Jag
visste inte att man kunde få avslag av den svenska sjukvården. December 2013
ville jag få kontakt med dr, Måns Flensburg igen för
att han skulle vidare
utveckla den teori om att hjärnan kopierar, att man i tron tror att man ser,
så kallade spökbilder. Jag har varit lastbilschaufför i 34 år innan mitt
körkort återkallades men idag
har en annan arbetssyssla som kräver mycket
precision där alla moment är olika. Den fråga som var mest var intressant
var just detta om att hjärnan kopierar allt eller om man ser. Nu hade tyvärr
dr, Måns
Flensburg slutat på Trafikmedicin i Huddinge och Trafikmedicin vill
inte tala om vart hans nya arbetsplats är eller varför dr, Måns Flensburg
har slutat. Nu fick jag inrådan att ta kontakt med deras kundtjänst för
att
träffa en ny läkare av enhetschefen Catarina Lundberg. Eftersom Kurt
Johansson redan har avslagit min remiss så finner jag det meningslöst att ta
kontakt med deras kundtjänst. Det här med avslaget gällande
att få komma
till Trafikmedicin verkar ett mycket besynnerligt förfarande, först så
beslutar man en sak och vederbörande får aldrig en chans att bevisa något.
Helt häpnadsväckande, är det
så här Sveriges lagar och förordningar ska
vara?!
OBS, när jag frågade Catarina Lundberg vilka metoder som användes för att
kontrollera om man är lämplig som bilförare ville hon inte svara,
hänvisade
direkt till Lars Englund, som inte heller vill svara.
Efter som Transportverket ligger under din ministerpost så frågar jag dig
igen! HUR länge ska Lars Englund & CO få hålla på att trakassera
folk?
Med en vänlig hälsning Hans Rapp
Hans Rapp
Hjortronvägen 19
19635 Kungsängen
0705817492
hansrapp@hotmail.com
Sent: Monday,
March 03, 2014 10:09 AM
Subject:
N2014/816/BREV
Namn: Hans Rapp
E-post: hansrapp@hotmail.com
Dnr: N2014/816/BREV
Hej Hans!
Tack
så för ditt brev. Det är bra att du, liksom många andra, kontaktar mig direkt med synpunkter på hur i detta fall Transportstyrelsen sköter sitt uppdrag.
Däremot vill jag inte recensera enskilda medarbetare på Transportstyrelsen. Det jag kan säga är att dina synpunkter är mottagna.
Med vänlig hälsning
Catharina Elmsäter-Svärd
Infrastrukturminister
Regeringskansliet
Näringsdepartementet
103 33 Stockholm
08-405 10 00
n.registrator@regeringskansliet.se
www.regeringen.se
Tack fru Minister för svaret. Men jag kan inte förstå varför fru Minister inte kan sätta stopp för dessa lurendrejare och gå in och tag dessa två herrar i örat.
Men ni måste väll kunna ge direktiv till Transportstyrelsen som i sin tur sätter stopp. Hur många körkort ska återkallas utan belägg? Mer en 8000 körkort återkallades i år, hur många av dem var ett
riktigt beslut? Av de erfarenheter som jag har av herrar, så handlar allt om eget ekonomisk vinning och inte om trafiksäkerhet. Skulle herrarna Englund och Lindblom klara syntestet själv? Det skulle vara intressant! Så jag kräver
att fru Minister tar i med krafttag på dessa herrar. Med en vänlig hälsning Hans Rapp.
Till Statsminister Fredrik Reinfeldt
Jag heter Hans Rapp. Jag vill klaga på infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd för att hon tillåter två korrumperade läkare
på Transportstyrelsen trakassera folk enbart för egen ekonomisk vinning. Jag har själv blivit drabbad av chefsöverläkare Lars Englund och Professor Bertil Lindblom och deras oseriösa metoder gällande tester för synfältsbortfall
vid bilkörning. 2009 okt drabbades jag av en stroke och 2010 så återkallades mitt körkort genom angiveri från ögonläkare Gunnar Lindgärde på S:t Eriks Danderyds sjukhus. Ingen av de 8854 personer som fick sina
körkort indragna förra året har fått en rättvis bedömning. Antalet körkortsåterkallelse de senaste åren har eskalerat på grund av orimliga synfältskrav (https://www.transportstyrelsen.se/Press/Statistik/Vag/Korkort/Statistik-over-aterkallade-korkort-efter-aterkallelsepunkt/)
. Det kan inte vara relevant att en bedömning som görs på 4 minuter med ljuspunkter som motsvarar ca 1% av blinda fläcken , kan avgöra om man är en lämplig bilförare. Testerna har Professor Bertil Lindblom bestämt
reglerna för påhejad av Chefsöverläkare Lars Englund på transportstyrelsen. allt för egen ekonomisk vinning, då det är mycket lönsamt att vara konsultläkare åt transportstyrelsen. Eftersom du är
den högsta chefen så är det dags att få ett slut på de trakasserier som vissa tjänstemän på Transportstyrelsen utövar. Det kanske är dags att skrota avdelning trafikmedicin på transportstyrelsen,
eller åtminstone minska deras makt så att inte enbart läkare med extrema åsikter ska kunna återkalla körkort från oskyldiga människor med orimliga metoder. Jag frågade Jim Danielson på Transportstyrelsen
Varför bakbinder man chaufförer vid sina fordon?
En långväga chaufför kan inte flytta sitt fordon när han väntar på en transport för
då bryter han mot vilotider? Om man har en transport och är på väg och tiden börjar rinna ut och man har en rast planerad, är oftast alla rastplatser upptagna av utländska chaufförer. Hamnar man då i en poliskontroll
borde man inte få ett bötesvite i efterskott. Nu talar vi om några minuter som kan ge ett bötesbelopp på flera tusen kronor. Det måste finnas en flexibilitet när vi pratar om minuter. Hur skulle det se ut om varje chaufför
skulle ställa sitt fordon när arbetstiden har passerat den maximala körtiden? Ska vi ställa ekipaget där vi befinner oss? Om det är kö till en lastkaj eller kö på en motorväg, hur skulle det se ut om man plötsligt
stängde av fordonet för att hålla vilotiderna? Personligen så tycker jag att vissa åkerier skjuter över ansvaret på chauffören gällande kör och villotider genom för snåla körtider. Men om
chauffören däremot äventyrar trafiksäkerhet genom ekonomisk vinning genom att ständigt bryta mot kör och vilotider skall chauffören bötfällas.
EU direktiven
är framtagna av personer som inte har erfarenhet av tung trafik på vägar. Knappast någon som kört lastbil. Istället för att använda sig av personer som har kompetens inom området, så är det oftast
byråkrater som är beslutsfattare och därför blir det oftast fel. Tolkningen av EU-direktiven gällande synfältsbortfall har Bertil Lindblom förvrängt för egen ekonomisk vinning. Jag har skrivit mail till generaldirektör
Staffan Widlert som nu äntligen har svarat, och det svar som nu Staffan Widlert gav var minsann märkligt. Först så är det Sveriges skyldighet att följa EU-direktiven och i nästa sekund inte. Och de märkliga artiklarna
i DN och SvD vad hade de för syfte om det inte var riktat till personer som har synfältsbortfall, som nu Widlert nekar till. Personligen så misstänker jag att Englund och Lindblom är pressade och vet att de har fel och att fet kommer
bli enorma skadestånd å¨grund av deras ekonomiska girighet och deras hunger på makt.
Om inte reglerna ändras så att de blir rimliga, hoppas jag att bilsimulatorn som
snart tas i bruk, kommer att visa vilket enormt misstag transportstyrelsen har gjort och att alla tiotusentals människor vars körkort har återkallats, får enorma skadestånd. Körkortsåterkallelser bör bygga på
vetenskap och inte på läkares åsikter utan vetenskapligt stöd, där läkarna själva har ekonomiska intressen i att ställa orimliga krav. Men de regler som gäller nu, uppskattar jag att 2 miljoner människor
skuklle bli av med sina körkort om de utsattes för humphrey-perimetri.
Se även ”rättvisa körkortskrav” på facebook och googla även på Staffan Danielsson (c),
som har lagt motioner och interpellerat i riksdagebn i denna fråga, hittills utan framgång.
Daniel Lindgren, Thomas Hammarström och Staffan Danielsson har även JO-anmält transportstyrelsen
utan framgång. Hälsningar Hans Rapp
Bäste Statsminister
Jag heter Hans Rapp.
Jag vill
klaga på att vår regering tillåter korruption inom våra statliga ämbeten och på vår arbetsminister som blundar om det galopperade arbetets invandring från EU:s låglöneländer!
Vi kan börja med korruption som gäller Transportstyrelsen och Lars Englund, Affärsmannen Englund har på ett mycket snillrikt sätt hittat en bra inkomstkälla
genom att dra in körkort med mycket tvivelaktiga metoder. Lika med Affärsmannen Anders Hedin, som började denna klappjakt på personer som blivit sjuka av diabetes eller fått en stroke, där man fått ett försämrat
synfält, som i mitt fall. Jag går inte mer in på vad som hände mig av anledning att detta brev skulle bli alldeles för långt. Mer om mig finns att läsa på www.hr-56.se där finns hela min historia och en del annat där andra har uttalats sig om Transportstyrelsen korruption.
Självklart
ska vi ha säkra bilförare i vårt samhälle, men det måste vara riktiga, säkra tester och inga påhittade som inte är relevanta till bilkörning och som en del personer har gjort till en penningindustri. Där
har vi upphovsmännen Anders Hedin, Lars Englund, Bertil Lindblom som jag har valt att kalla, Ole, Dole, Doff. Hur Anders Hedin har lyckats nästla sig in i den ena debattgruppen efter den andra är en gåta, utan att kunna visa några
som helst resultat.
Carl Lagercrantz han har lagt tusentals timmar på att avslöja synfältsbluffen. Centerpartisten Staffan Danielsson har också yttrat sig i frågan, till fördel att
dagens tester har ingenting med bilkörning att göra. Varje gång när det blir debatt i frågan så blir vi utestängda.
Det är bara Englunds och hans lärjungar som får
yttra sig, inte vi som är drabbade av dessa trakasserier från Transportstyrelsen. Björn Peters, VTI, försöker få igång ett rättvist test gällande bilkörning med synfältsbortfall. Men så länge
Lars Englund sitter som spindeln i näten på Transportstyrelsen och bedömer vilka som är lämpliga, kommer han aldrig att godkänna någon som har genomgått en kör test i en simulator. Det som håller på
att tas fram i Linköping.
Personligen så vill jag inte kalla Lars Englund för läkare, en läkare ska hjälpa folk och det gör inte han, han stjälper och trakasserar folk. Jag
har själv försökt få honom att förklara sina slutsatser gällande bilkörning med synfältsbortfall, men Lars Englund vill inte tala med mig, utan uppträder på ett mycket arrogant sätt. Jag tycker det är
ett rysligt sätt att sko sig på folk som har blivit sjuka, samtidigt som de ser sin chans att tjäna extra pengar på läkarintygen, en ryslig affärsidé. Om Lars Englund vill göra något bra för att inte folk
ska föreolyckas i trafiken, då ska han gå på bilindustrin och stätta stopp för den skenade kapplöpningen att få så mycket hästkrafter i familjebilar. Helt galet! Men den gruppen är för stor att
bråka med!
Efter min stroke, och 34 år bakom ratten på lastbilar, fick jag kliva åt sidan när mitt körkort återkallades
av Tranportstyrelsen och blev terminalarbetare. I dagsläge så lastar jag bil, släp och trailers. Under 3 års tid har det kommit dragbilar lavinartat ifrån Baltikum, detta påpekade jag för Arbetsministern och undrade vad
hon skulle göra åt arbetsinvandringen från låglöneländerna inom EU. Hon svarade inte så jag skickade ett nytt mail. Tillslut kom det ett svar men inte från arbetsministern Ylva Johansson, det kom från Amanda
Runsiö, som jag skulle gissa inte har många års erfarenhet av arbetslivet. Hon kom nu med en flummig vision om hur EU:s regler ska tolkas och följas. Regler som inte följs och som inte är någon tröst för den
som har blivit utkonkurrerad av någon som inte betalar skatt i Sverige. Hon fick ett nytt mail av mig där jag tyckte det var dags för arbetsministern att komma ut i verkligheten och se vad EU:s inträde ställt till med när vi
gick med i EU. Med några foton visade vi hur det ser ut i våra hamnar runt i Stockholm. Där står det absolut inga svenskregistrerade ekipage ut nästan bara ekipage från Baltikum som kör inrikes trafik i Sverige.
Innan skådespelaren Carl-Gustaf Lindstedt gick ur tiden, gjorde han ett uttalande om EU, hur fel detta var, och att EU är ingenting för oss vanligt folk. Det är enbart till för handlarna. Se så rätt Carl-Gustaf hade, nu
när man har facit i handen! Jag lyssnade nu på Arbetsministern Ylva Johansson på Almedalsveckan och det låter förtroendeingivande när hon talar till media, men i mina ögon och öron menar hon något annat.
Nu klagade jag även hos den förra regeringen gällande Lars Englund och hans lakejer, hos Infrastrukturministern och även hos Statsministern och många
mer. Den enda som jag fick svar av var Infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd. Nu hoppas jag att du Stefan Löfvén, att du personligen svarar på mitt mail och inte skickar över det till någon medarbetare som Ylva
Johansson gjorde. Var det så lyckat med att gå med i EU? Där man skapar regler som vi sedan inte följer och där har vi ett lysande exempel på hur Transportstyrelsen har gjort via Englund, Läs min blogg där finns det
mycket material.
Med en Vänlig Hälsning Hans Rapp
Hej Hans
Tack för ditt brev till statsminister Stefan Löfven. Jag har fått i uppdrag att svara och bekräfta att ditt mejl är inkommet till Statsrådsberedningen och behandlas enligt gällande rutiner.
Statsministern får varje dag en mängd brev med olika frågor och synpunkter och har inte möjlighet att besvara dem alla i detalj.
Utifrån
det du skriver förstår jag att du upplever en besvärlig situation men som du kanske känner till kan varken politiska tjänstemän eller statsråd kommentera eller ingripa i enskilda fall. Det skulle innebära ministerstyre,
vilket är förbjudet enligt svensk grundlag. Därför finns ingen möjlighet att kommentera eller ingripa i den specifika situation som du beskriver.
Våra myndigheter står under tillsyn av Justitieombudsmannen (JO), dit man kan vända sig om man anser att en myndighet har agerat felaktigt. Den som anser sig vara berättigad till skadestånd på grund av någon åtgärd
eller underlåtenhet från en myndighets sida kan vända sig till Justitiekanslern (JK).
Med vänlig hälsning
Stina Eriksson
Regeringskansliets kommunikationsenhet
Jag skickade
ett mail för ett tag sedan om de kaos som uppstår när Sverige invaderas av arbetstagarna ifrån EU. s låglöneländer till våran arbetsminister Ylva Johannsson. Det kanske är dags för vissa att komma ut i
verkligheten, Ni kanske har större chans att få svar. Här kommer brevet . Hälsningar Hans Rapp
Arbetsinvandringen
ifrån EU, s låglöneländer
Vad ska regeringen göra åt dagens arbetsinvasion ifrån EU, s låglöneländer? De som är bosatta i Sverige är idag utkonkurrerade av arbetsinvasion ifrån EU, s låglöneländer. Jag
kan rekommendera för arbetsministern, att det skulle vara bra med ett besök i verkligheten och se vilket elände EU inträdande har ställt till med. Gå gärna in besök ett fastighetsbygge och se hur många arbetare
som bor och lever i Sverige eller ta en titt på hur många svensk registrerade långtradare som står parkerade vid rastplatserna. Jag har nu svårt att förstå det försvarstal som nu Socialdemokraterna är för
EU. Denna socialdemokrati är inte vad jag växte med, i dagens samhälle så gäller det att se till åt sig själv och strunta i sin medmänniska. Vad som gäller idag så är det bara ryggdunkare, Detta har
jag en mycket gott exempel på Transportstyrelsen, där tillåter man korruption gå gärna in på www.hr-56.se
och läs hur Transportstyrelsen har påverkat mig. Nu är det dags att leva upp till den socialdemokratin som var en gång i tiden. Med en vänlig hälsning Hans Rapp
.
Tack för svaret. Personligen tycker jag att regeringen blundar för detta problem inget händer, utan att man hänvisas till en text som man önskar
att så ska det vara. Som nu inte är någon tröst för den som har blivit utkonkurrerad av någon person från EU,s låglöneländer. Nu är det dags att öppna ögon och se den bittra verkligheten
som inträdde i EU gjorde. Vi har några hamnar i Stockholms län Kapellskär, Värtahamnen, och Frihamnen åk ner och titta hur många svenskregistrerade dragbilar som står där. Som alltid så skickar jag med
min länk till min sida, visst är det bra om man han skapa arbetstillfällen men det får inte gå ut på att trakassera folk, mer att läsa finns på www.hr-56.se hur vissa personer
inom Transportstyrelsen utövar maktmissbruk. Hälsningar Hans Rapp
From:A Brev
Sent: Tuesday, April 28, 2015 2:12 PM
To:hansrapp@hotmail.com
Subject: A2015/813/BREV
REGERINGSKANSLIET
Arbetsmarknadsdepartementet
Dnr: A2015/813/BREV
Hej Hans,
Tack för ditt brev, som arbetsmarknadsminister
Ylva Johansson har bett mig att besvara.
En prioriterad fråga för regeringen är att det råder ordning och
reda på den inre marknaden. Regeringens ståndpunkt är att social dumpning och missbruk av den fria rörligheten aldrig kan accepteras. Detta innebär att alla arbetstagare har rätt till goda och rättvisa arbetsvillkor - bristfälliga
arbetsvillkor får aldrig användas som ett konkurrensmedel på den globala marknaden.
För regeringen är
det viktigt den svenska modellen fungerar och värnas. Regeringen vill att svenska kollektivavtal ska gälla för alla som arbetar i Sverige. För att främja kollektivavtalen vill regeringen driva en arbetsmarknadspolitik som underlättar
för parternas ansvarstagande på arbetsmarknaden och bidra till dialog.
Om du vill läsa mer om hur regeringen jobbar
med frågor som rör ordning och reda på arbetsmarknaden och om arbetet inom EU rekommenderar jag att du tar del av informationen som finns på regeringens webbplats, som jag bifogar en länk till nedan:
http://www.regeringen.se/sb/d/16182/a/256255
Med vänliga hälsningar,
Amanda Runsiö
Kommunikationsfunktionen
Expeditionschefens
kansli
Arbetsmarknadsdepartementet
Amanda är en liten tjej på
cirka 25 år! hur många års erfarenhet har hon? Jag är 59 år och har jobbat sedan början av 70 talet, och ser en viss skilnad hur det var förr. Nej torka er om munnen innan ni öppnar den. Socialdemokraterna
är inte var det var en gång i tiden. Nu är det rena rama skämtet
Jag kommer att skicka ett
mail till alla partiledare angående Synfältsbluffen. Och den första blev Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt, Här är mailet till honom.
Hej
Jonas.
Jag heter Hans Rapp. Jag vill upplysa hur vår så kallade regering uppträder!!!
För ett tag sedan så skickade jag ett mail till Arbetsministern Yla Johansson, vad hon skulle göra åt arbetsinvandringen. Nu fick jag skriva 2 gånger innan jag fick svar, men hon svarade inte
själv utan en 25 årig tjej som jag skulle uppskatta har 5 år arbetsliv bakom sig. Nu svarade hon med någon flum vision med EU,s regler. Jag skickade även ett mail till Statsministern Stefan Löfven, samma sak. Om du träffar
Stefan Löfven fråga honom om att han vill att Jimmy Åkesson ska bli vår nästa Statsminister. För så illa sköter han sitt ledarskap, jag jobbar på ett av Sveriges största åkerier och där står
inte socialdemokraterna högt i kurs, utan det är Sverigedemokraterna som alla pratar om. Jag är uppväxt i ett Socialdemokratiskt hem, min förstagångsval var 1974 och då röstade jag på Vänsterpartiet som
jag nu har gjort i alla val. Under Göran Persson tid så märket man en klar skillnad på Socialdemokraterna ,den röda rosen har blivit blå. Jag brukar kalla honom för den förklädde moderaten! Själv är
jag medlem i Vänsterpartiet Upplands-bro. Om nu alla är låginkomsttagare från EU,s låglöneländer och ska arbeta i Sverige, hur ska vi få in skattpengar om nu alla skattar utomlands? Jag vill även upplysa om
att våran nuvarande regering och den förra, tillåter korruption på en statlig myndighet, Transportstyrelsen med affärsmännen Lars Englund och Bertil Lindblom och redaktörn Anders Hedin i spetsen. Jag skulle kalla
den för riktiga mobbare. Mer om det fins att läsa på www.hr-56.se jag är själv drabbad av dessa herrar. Med en vänlig hälsning Hans Rapp OBS, gör ett besök på Kappelskärshamn
och räkna hur många utländska dragbilar som väntar på last och ska köra inrikestrafik i Sverige. • Till Mikael Damberg via registrator
• I princip all
post och e-post till regeringen och Regeringskansliet blir allmän handling. Det innebär bland annat att allmänheten och massmedia har rätt begära att få ta del av innehållet.
Nu vet jag inte om det näringsdepartementets bord detta som jag vill påpeka om. Om inte så kanske ni kan se till att det kommer till rätt bord. Vid åtskillnader gånger har jag haft synpunkter på den nuvarande
regering gällande den galopperande arbetsinvandringen från EU,s låglöneländer som Arbetsministern blundar för, och även vår Statsminister gör. Nästan alla idag ska göra någon form av kompetensutbildning
och det är bra, men har man inte glömt bort en grupp som och borde genom föra en kompetensutbildning nämligen alla politiker. Jag ställer den fråga när jag tänker på gällande Lag (2007:1157) yrkeskompetens
för tunga fordon yrkesmässig, hur tänkte man då? För att bli instruktör, så räcker det med att man har utövat yrket i 2 år, Jag har svår att tro att en person som har 30 år erfarenhet kan lära
sig något som han inte kan redan, är man ute efter att skapa arbetstillfällen???! Chaufförsyrket är redan hårt trakasserat av Transportstyrelsen och det är alltid den lilla mänskan som får betala. Transportstyrelsen
har jag själv dålig erfarenhet av, som jag anser är ett korrumperad myndighet, läs vidare på www.hr-56.se om min historia.
Dagen samhälle har mycket brister i erfarenhet och att vi har blivit ett roffa åt sig samhälle, all den trygghet som min morfar och min farfar predikade om när jag var barn fins inte mer, den Socialdemokratin är borta. Med vänliga
hälsningar Hans Rapp _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________